Serwis informacyjny
Miasta i Gminy Murowana Goślina

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Urzędy i instytucje spoza gminy

Edit 30.04.2020 r.

ZAKŁAD OPIEKI SPOŁECZNEJ

ZUS ponownie otwarty dla klientów. Przy stanowisku może przebywać jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00 a w poniedziałki do 18.00.

W placówkach Zakładu nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. Zachęcamy do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i korzystania z usług elektronicznych.

Edit 18.05.2020 r.

Wielkopolskie oddziały ZUS wznawiają badania bezpośrednie lekarzy orzekających, każdy pacjent zostanie indywidualnie poinformowany o terminie i miejscu badania. 

 

HOTELE, ŻŁOBKI, PRZEDSZKOLA, CENTRA HANDLOWE

4 maja ruszają hotele, biblioteki, muzea, centra handlowe i rehabilitacja lecznicza.

6 maja otwarte zostaną żłobki i przedszkola, ostateczna decyzja należy do organu założycielskiego.

https://www.gov.pl/web/koronawirus/kolejny-etap

 

WIELKOPOLSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W POZNANIU

Edit 25.05.2020 r.

wszystkie informacje o ograniczeniach w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewodzkiego na

https://www.poznan.uw.gov.pl/wielkopolski-urzad-wojewodzki-komunikaty/ograniczenia-w-funkcjonowaniu-wielkopolskiego-urzedu

 

STAROSTWO POWIATOWE W POZNANIU

Edit 13.07.2020 r.

Od 13 lipca br. do odwołania ustala się:

1. Składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8), preferowany sposób poprzez:

a) e-usługę i.Wniosek, b) skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),

c) przesyłką pocztową lub kurierską,

d) osobiście w pokoju 225 na II piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (czas oczekiwania na wejście do budynku jest uzależniony od liczby klientów).

2. Odbiór dokumentów (w terminie 7 dni roboczych od dnia uiszczenia opłaty):

a) preferowany sposób drogą elektroniczną dla wszystkich dokumentów w postaci elektronicznej,

b) osobiście w pokoju 225 na II piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (czas oczekiwania na wejście do budynku jest uzależniony od liczby klientów),

c) w przypadku braku możliwości odbioru osobistego, pozostaje droga pocztowa – na wyraźne życzenie Wnioskodawcy zgłoszone e-mailem na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl lub telefonicznie 61-8410-642.

3. Do składania wniosków i przygotowanych wykonanych dokumentów obowiązuje jedna kolejka.

4. Termin realizacji może ulec zmianie w zależności od wielkości zamówienia lub w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków.

Dotychczasowe ustalenia utrzymuje się w mocy – szczegóły na www.podgik.poznan.pl

 

Wszystkie zmiany w funkcjonowaniu oraz kolejne etapy odmrożenia na https://www.bip.powiat.poznan.pl/

 

Edit 04.06.2020 r.

1. uruchomiona zostaje kasa wyłącznie dla płatności bezgotówkowych – płatność poprzez terminal płatniczy,

2. składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8) odbywa się przez:

a) e-usługę i.Wniosek,
b) skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),
c) przesyłką pocztową lub kurierską,

3. Możliwe składanie dokumentów również w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny: w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 11.00, w pozostałe dni tygodnia w godzinach od 8.00 do 10.00.

4. Dodatkowo możliwe składanie wniosków również w kasie na I piętrze bez wcześniejszego umówienia wizyty (kasjerka tylko przyjmie wniosek, nie udzieli wyjaśnień i informacji oraz nie ustali wysokości opłaty).

 

Edit 21.05.2020 r.

W najbliższą niedzielę, tj.24 maja „odmrożeniu” ulegają wszystkie terminy administracyjne. Powyższe oznacza, że:

– postępowania, dla których terminy się nie rozpoczęły, zaczynają swój bieg,
– terminy postępowań, które w związku z sytuacją epidemiczną uległy zawieszeniu, zostają wznowione i biegną dalej.

W związku z tym, proszę naszych mieszkańców, aby zwracali szczególną uwagę na daty wynikające z już wszczętych postępowań, a co za tym idzie dopełniali wszelkich formalności określonych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.

Przypominam ponadto, że w Starostwie Powiatowym w Poznaniu, w czasie trwania epidemii, funkcjonuje specjalny system udzielania informacji, dedykowany dla poszczególnych typów spraw:

– Punkt Informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu – tel. 61 8410 500,
– Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej – tel. 61 8 410 504 oraz 618410 517,
– Wydział Komunikacji i Transportu – tel. 61 8410 748, 61 8410 600, 61 8410 538
– Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – tel. 61 8410 552,
– Powiatowy Zespół Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności – tel.61 2228 859

 

Edit 18.05.2020 r.

Od dzisiaj wznawiają działalność stacjonarne poradnie psychologiczno-pedagogiczne prowadzone przez powiat poznański.

W poradniach prowadzona będzie wyłącznie diagnoza w celu wydawania opinii oraz orzeczeń. Natomiast czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być i nadal będą prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.

Dlatego w pierwszej kolejności zachęcamy do kontaktu telefonicznego z poradniami w celu omówienia zasadności odbycia wizyty w placówce. Szczegółowy wykaz poradni psychologiczno-pedagogicznych znajduje się na: https://www.bip.powiat.poznan.pl/169,poradnie-psychologiczno-pedagogiczne

Edit 14.05.2020

Kolejne zmiany zasad obsługi klienta w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu.

1. składanie wniosków o wydanie wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8) poprzez:

– e-usługę i.Wniosek,
– skrzynkę e-puap lub e-mail na adres zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl (wymagane jest podpisanie wniosku profilem zaufanym lub elektronicznym podpisem kwalifikowanym),
– przesyłkę pocztową lub kurierską,
– złożenie osobiście w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.

2. odbiór wypisów i wyrysów, mapy ewidencyjnej, mapy zasadniczej i innych materiałów PZGiK (wnioski z formularzy: EGiB, P i P1-P8):

– preferowany sposób drogą elektroniczną dla wszystkich dokumentów w postaci elektronicznej,
– osobiście w pokoju 225 na II piętrze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 642), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.
– w przypadku braku możliwości odbioru osobistego, możliwy odbiór drogą pocztową – na wyraźne życzenie wnioskodawcy zgłoszone e-mailem na adres: zlecenia@podgik.powiat.poznan.pl lub telefonicznie 61 8410 642.

3. nadal nie będzie można dokonać w kasie płatności za udostępniane dokumenty przy stanowiskach bezpośredniej obsługi,

4. dla wykonawców prac geodezyjnych możliwość omówienia uwag umieszczonych w protokołach weryfikacji na dedykowanym stanowisku – I piętro po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (tel. 61 8410 625), telefon będzie czynny od pn. do pt.w godzinach od 8.00 do 10.00.

 

Edit 21.04.2020

Ponowne uruchomienie internetowej rejestracji wizyt w zakresie spraw związanych wyłącznie:

– z rejestracją pojazdów,

– uzyskaniem uprawnień do kierowania pojazdami.

Rezerwacja internetowa dotyczy wyłącznie wizyt w wydziale przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu. Można jej dokonać na http://www.bip.powiat.poznan.pl/1794,rezerwacja-wizyt-przez-internet

Od wtorku otwarte wszystkie filie Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Jednocześnie informuję, że w urzędzie obowiązują zasady bezpieczeństwa, do których każdy mieszkaniec musi bezwzględnie się stosować. W przypadku odmowy ich przestrzegania dana osoba nie będzie wpuszczona do Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz podległych filii.

Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu pod nr telefonu: 61 8410 500.

– Kontakt z pracownikami Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej możliwy będzie pod nr telefonów: 61 8410 504, 61 8410 517. Bez zmian, w godzinach od 11 do 13, pozostaje kontakt do inspektorów prowadzących postępowania administracyjne.

– Kontakt z pracownikami Wydziału Komunikacji i Transportu możliwy będzie pod nr telefonów: 61 8410 748, 61 8410 600, 61 8410 538.

– Kontakt z pracownikami Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej możliwy będzie pod nr telefonów:

1. obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych: 61 8410 621,

2. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu: 61 8410 783,

3. obsługa wniosków o wydanie wypisów i wyrysów oraz udostępnianie mapy zasadniczej, mapy ewidencyjnej i dokumentów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego: 61 8410 630.

– Kontakt z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod nr telefonu: 61 8410 552.

– Kontakt z pracownikami Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności pod nr telefonu: 61 2228 859. Zachęcamy do bieżącego śledzenia stron internetowych: http://www.bip.powiat.poznan.pl, na której są zamieszczane aktualne informacje.

 

Do odwołania zawieszone osobiste wizyty w nieodpłatnych punktach pomocy prawnej, wszystkie już umówione wizyty zostały odwołane.

wnioski do pobrania https://www.bip.powiat.poznan.pl/3588,nieodplatna-pomoc-prawna

W celu skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej należy:
•    przesłać na adres: pomocprawna@powiat.poznan.pl skan podpisanego wniosku o potrzebie uzyskania porady.

W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu można złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z oświadczeniem - ustnie przez telefon.
Pracownikowi Starostwa Powiatowego w Poznaniu należy podać: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (w przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość), przyczynę odstąpienia od pisemnej formy oświadczenia.
Anonimową opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej można przekazać:
pod numerem telefonu: 61 8410 797

www.bip.powiat.poznan.pl/3588,nieodplatna-pomoc-prawna

 

URZĘDY SKARBOWE

Edit 25.05.2020 r.

Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej. W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy będą obsługiwani w urzędach skarbowych przez 2 dni w tygodniu.

    Środa od 9:00 do 15:00     Piątek od 9:00 do 13:00

Kontakt telefoniczny do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu.
Kontakt telefoniczny do urzędu skarbowego:
PIT – nr telefonu (61) 65-78-366, (61) 65-78-369
VAT – nr telefonu (61) 65-78-723, (61) 65-78-253
CIT – nr telefonu  (61) 65-78-369, (61) 65-78-366
spadki/darowizny – nr telefonu (61) 65-78-157,  (61) 65-78-107
rejestracja podatników – nr telefonu  (61) 65-78-158,  (61) 65-78-307
egzekucja administracyjna – nr telefonu (61) 65-78-181, (61) 66-87-312,  (61) 65-78-136
rachunkowość podatkowa – nr telefonu (61)65-12-517,  (61) 65-12-552,  (61) 65-78-125
komórka wierzycielska– nr telefonu (61) 65-78-244,  (61) 65-78-117,  (61) 65-78-208


Adres e-mail urzędu skarbowego: 1us.poznan@mf.gov.pl
Informacje podatkowe oraz usługę Twój e-PIT można znaleźć na podatki.gov.pl

www.podatki.gov.pl

Sprawy urzędowe załatwiaj online. Podpowiadamy, jak to zrobić www.gov.pl/web/cyfryzacja/sprawy-urzedowe-zalatwiaj-online-podpowiadamy-jak-to-zrobic

e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU

 

INNE INFORMACJE

Tymczasowo została przywrócona kontrola graniczna. Granice pozostają otwarte dla przepływu towarów.

 Zawieszone zostaną międzynarodowe połączenia kolejowe oraz międzynarodowe połączenia lotnicze, niektóre krajowe połączenia lotnicze zostały przywrócone.

 

 

 

wstecz

Polecane wydarzenia z kalendarza

Kalendarium

Promocja

Stopka strony

  • Finansowanie zewnętrzne

Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina
plac Powstańców Wielkopolskich 9
62-095 Murowana Goślina

© Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina

projekt i wykonanie extranet.pl